ODKRYWAMY MARKĘ PHYTOMER

Wywiad dla Dermatologia i Kosmetologia Praktyczna

Skąd wzięła się nazwa Phytomer?

Nazwa PHYTOMER uosabia naturalne produkty i w pełni oddaje filozofię naturalnej pielęgnacji opartej na morskich roślinach. W dosłownym tłumaczeniu oznacza „ROŚLINY Z MORZA”. Phyto (grec.) – roślina, pierwszy człon złożonego wyrazu, Mer (franc.) – morski.

Obecnie jest duży trend na produkty naturalne. Jak marka Phytomer wpisuje się w ten trend?

Już poprzez swoją nazwę. Rzeczywiście, obserwujemy nową falę naturalności. Silny trend naturalnych produktów pojawił się wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, którzy przestraszyli się niebezpiecznych składników w swoich kosmetykach i zaczęli szukać produktów, które ich zdaniem byłyby „naturalne” i „bezpieczniejsze”. Zaczęli interesować się już nie tylko samymi produktami finalnym, ale ciekawi są użytych składników, metod produkcji, posiadanych testów, certyfikatów, w jaki sposób są wytwarzane opakowania, itd. A więc cała paleta tematów związana z bezpieczeństwem stosowania i z troską o środowisko. Naturalny trend w kosmetologii wpisuje się w ogólny, związany z potrzebą zdrowego stylu życia i życia w zgodzie z naturą. Wielu z nas wybiera produkty naturalne i ekologiczne, pochodzące od lokalnych producentów. Wzrasta, zatem w nas samych świadomość, iż dbając o siebie, dbamy też o przyrodę i mamy realny wpływ na przetrwanie środowiska naturalnego. Stosownie do nowego trendu, który pozostanie z nami na dłużej, większość marek kosmetycznych przestawia swoje linie produkcyjne na „czyste” i „zielone” produkty. W przypadku PHYTOMER jest inaczej. Naturalne kosmetyki to DNA marki, nie trend. Od swojego powstania (1972), zawsze koncentrował się na wykorzystaniu naturalnych składników, w tym pochodzących z morza. Można powiedzieć, że w aktualnym trendzie PHYTOMER jest od 50 lat. Konsekwentnie, z pasją, determinacją i odpornością na trendy kultywuje ten kierunek, pozostając wiernym swoim korzeniom. Dzięki temu, zbudował silną pozycję światowego lidera w morskiej pielęgnacji i stabilnego partnera dla spa, day spa, kurortów, salonów kosmetycznych.

PHYTOMER to autentyczna, naturalna i ekologiczna marka, nie tylko z definicji. Cała historia marki jest związane z tym, co ją otacza na co dzień, czyli z morzem. „Domem” marki jest Saint Malo, region Bretanii na Północnym Wybrzeżu Francji, który uważany jest za najbardziej czysty pod względem ekologicznym, najbogatszy i najbardziej zróżnicowany ekosystem morski w Europie. Tutaj też, w zatoce Saint Michel znajduje się nowoczesny Ośrodek Badawczo – Rozwojowy PHYTOMER i laboratoria marki (Codif International), gdzie są badane i tworzone, w sposób kontrolowany, na każdym etapie, zarówno naturalne aktywne składniki, jak i finalne kosmetyki. Źródłem ich pozyskiwania jest bogaty ekosystem morza – mikroorganizmy, dziko rosnące rośliny morskie lub nadmorskie, uprawiane w sposób zrównoważony na otwartym morzu lub w laboratoriach marki. Marka sama uprawia wszystkie podstawowe naturalne składniki lub pozyskuje je z ekologicznych lokalnych upraw w Bretanii, promując krótki łańcuch dostaw. Algi i rośliny morskie, których używa, rosną lub są uprawiane w chronionych strefach w głębi morza, aby zapewnić ich jakość, zrównoważony rozwój oraz chronić naturalne zasoby morskie. Marka starannie wybrała lokalizację upraw w strefach NATURA 2000 (niezanieczyszczonych, gdzie regularnie badany jest stopień czystości wody). I oczywiście, bardzo rygorystycznie są przestrzegane wszystkie procedury technik i czasu zbioru alg. Z kolei, delikatne, zagrożone wyginięciem algi i rośliny morskie są uprawiane w laboratoriach. Pozwala to na korzystanie z ich ogromnego potencjału i niesamowitych zalet pielęgnacyjnych, bez usuwania z naturalnego środowiska. Dzięki przyjaznej dla środowiska biotechnologii morskiej, opracowuje składniki, które są zarówno naturalne, ekskluzywne, jak i innowacyjne.

W 2000 roku, PHYTOMER poszerzył jeszcze swoją ofertę o produkty organiczne. Francuzi nazywają je produktami BIO dla najbardziej wymagających fanów „czystych” i „zielonych” kosmetyków. Podobnie jak naturalne, organiczne kosmetyki nie są też nowością dla PHYTOMER, a wynikiem konsekwentnego rozwoju. W zeszłym roku miała miejsce premiera certyfikowanej ECOCERT organicznej linii Cyfolia Organic, a w bieżącym przygotowujemy się na duże wydarzenie związane z premierą kolejnych produktów i profesjonalnego zabiegu Cyfolia Organic. Wszystkie receptury wprowadzanych produktów są naturalne, wegańskie, wyprodukowane w Breatnii i oparte na certyfikowanej ECOCERT aldze Cyfolia o niezwykłych właściwościach nawilżających i rozświetlających skórę. Dla przykładu ta organiczna seria składa się w 98% z naturalnych składników i w 100% z naturalnych zapachów. Jesteśmy podekscytowani zbliżającą się premierą!

Innymi ciekawymi przykładami najnowszych produktów są Serum Prebioforce i krem Douceur Marine. W recepturze każdego z nich zastosowano naturalny kompleks prebiotyczny, który równoważy mikrobiotę skóry – to zupełnie nowy kierunek w pielęgnacji skóry.

Jak widać, każda nowość potwierdza jeszcze większe zaangażowanie marki w zdrową i zrównoważoną naturalną pielęgnację, a współpraca z naturą jest na każdym kroku i zawsze z naciskiem na ekologię, poszanowanie środowiska i planety: wybór ekologicznych, dzikich i odpowiedzialnych ekologicznie składników morskich; hodowla alg na otwartym morzu lub w laboratoriach w celu zachowania morskiej bioróżnorodności; produkty silnie skoncentrowane w naturalne składniki, bezpieczne dla skóry; priorytet dla ekologicznych metod produkcji o ograniczonym wpływie na środowisko – odnawialne źródła energii, ogródki filtracyjne, metody o najmniejszym śladzie ekologicznym np: ekologiczna ekstrakcja substancji czynnych, bez rozpuszczalników i chemikaliów; ultra – ekologiczne opakowania. Dwa lata temu rozpoczął ekologiczną przemianę wszystkich swoich opakowań na biodegradowalne. Dla tub wybrał materiał roślinny z trzciny cukrowej, co ciekawe, trzcina cukrowa przyczynia się też do redukcji gazów cieplarnianych dzięki procesowi fotosyntezy, który zachodzi w roślinach. Dla eleganckich słoików – materiał szklany oraz nadające się do recyklingu butelki z materiału PET. Opakowania zewnętrzne są wykonane z naturalnego papieru pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony a grafika wykona jest atramentem na bazie roślinnej.

PHYTOMER angażuje się również w społeczne działania proekologiczne. Wspiera np.organizację non-profit TIME FOR THE OCEAN, która wykorzystuje sztukę do uświadamiania opinii publicznej pilnej potrzeby ochrony oceanów. Robi to poprzez wyraz artystyczny. W 2016 r. PHYTOMER otrzymał certyfikat ECOVADIS GOLD, który jest wyrazem uznania dla znakomitych wyników w zakresie angażowania się firmy w zrównoważony rozwój i relacje z partnerami w całym łańcuchu dostaw.

Status Gold oznacza, że Phytomer jest wśród 5% firm najwyżej ocenionych przez ECOVADIS, biorąc pod uwagę wszystkie branże.

Czym wyróżnia się marka Phytomer spośród innych marek korzystających z dobrodziejstw morza?

PHYTOMER to jedna z najbardziej doświadczonych i najlepiej rozwiniętych marek produktów do naturalnej i morskiej pielęgnacji skóry na świecie. To jedna z nielicznych firm pozostających, od powstania, w rękach rodzinnych (3 pokolenia), działająca całkowicie niezależnie. Posiada 100% udział w kreacji swoich kosmetyków, od własnej uprawy, wyizolowania i wyprodukowania aktywnych składników po opracowanie receptury oraz produktu finalnego, metod ich zastosowania na skórze, dystrybucję, edukację i marketing w ramach współpracy ze spa, salonami kosmetycznymi. To jedna z nielicznych firm na świecie, która opanowała morską biotechnologię – jest pionierem i ekspertem w tej dziedzinie. PHYTOMER skompletował pierwszy zespół naukowców i ekspertów na świecie, który pracuje nad metodami uprawy i hodowli mikroorganizmów morskich i alg w laboratorium na potrzeby zdrowej pielęgnacji skóry. Niezwykle twórcza, kreatywna marka – co roku nowe premiery produktów i zabiegów z naciskiem na wysoką jakość naturalnej pielęgnacji i poszanowanie planety.

Co mnie urzeka w PHYTOMER, to wartości marki, autentyczność oraz widoczny na każdym kroku, na niespotykaną skalę, respekt wobec środowiska.

Jakie innowacyjne rozwiązania/ technologie zastosowano w produktach marki?

O Innowacjach PHYTOMER moglibyśmy rozmawiać godzinami. Są wpisane w DNA marki PHYTOMER i napędzane badaniami naukowymi. Aktualnie, w Centrum Badawczo-Rozwojowym PHYTOMER pracuje trzydziestu badaczy specjalizujących się w biologii skóry i morza, którzy codziennie zajmują się badaniem morza, opracowaniem ekologicznych i odpowiedzialnych metod ekstrakcji najsilniejszych naturalnych molekuł oraz rozwiązań kosmetycznych przyszłości. Jak już wspominałam, są pionierami w morskiej biotechnologii i uprawiają morze w laboratoriach. Jedna z grup pracuje nad metodami uprawy zagrożonych gatunków mikroorganizmów morskich i alg, korzystając z innowacyjnej technologii, zainspirowanej farmacją. Na koncie mają wiele innowacji, które są owocem ich odkryć naukowych.

Jako pierwszy przykład, koniecznie muszę wymienić OLIGOMER® – liofilizowany koncentrat wody morskiej o obniżonej wartości sodu. Technologia produkcji tego znanego na całym świecie produktu jest od 40 lat sekretem PHYTOMER. Zawiera wszystkie aktywne składniki wody morskiej, minerały i oligoelementy, niezbędne aby zapewnić równowagę i witalność skóry. Jest on wykorzystywany w większości produktów PHYTOMER do twarzy i ciała, aby dzięki jego właściwościom remineralizującym wzmacniać skórę, zwalczać zmęczenie i dodawać energii. Wodę morską cechuje wyjątkowe powinowactwo do komórek skóry, zawiera wszystkie elementy, które są niezbędne dla zdrowia i urody skóry.

Prawdziwym przełomem w biotechnologii morskiej stało się odkrycie przez PHYTOMER cukrów o właściwościach antystarzeniowych, wygładzających zmarszczki, zagęszczających skórę, wytwarzanych przez mikroorganizmy. Zespół badawczy PHYTOMER zidentyfikował aż 800 mikroorganizmów, z których każdy może wytwarzać cukier morski i opatentował już 30 z nich, co pozwoli na rozwój innowacji w przyszłości. Dzięki temu stał się niekwestionowanym liderem w produkcji nowej generacji aktywnych składników, jakim są naturalne cukry pochodzenia morskiego m.in. grupa EPS (Extracellular Polymeric Substances), VMR (Visible Marine Refiner), czy XMF (Extra Marine Filler).

Jedna z kilku ostatnich innowacji dotyczy ochrony mikrobioty skóry (ekosostemu skóry). Do tej pory byliśmy przekonani, że należy chronić tylko strukturę skóry, teraz, dzięki nowym badaniom, wiemy jak ważna jest równowaga mikrobioty, aby chronić skórę przed uwrażliwieniem, reaktywnością, problemami skórnymi. Jesteśmy na świeżo po premierze Serum Prebioforce z kompleksem prebiotycznym. To pierwsze na świecie, inteligentne prebiotyczne serum na bazie morskich składników, które przywraca równowagę mikrobiologiczną skóry. Karmi mikroflorę zróżnicowanymi składnikami odżywczymi, co ułatwia namnażanie bakterii i odbudowę ekosystemu. Serum zawiera trzy razy więcej składników aktywnych niż kremy, a jego lekka konsystencja sprawia, że z łatwością przenika w głąb skóry i skutecznie łagodzi istniejące problemy skórne, wzmacniając skórę, poprawiając jej odporność immunologiczną, w efekcie jakość i wygląd. Drugą innowacją tego serum jest też jego uniwersalność – jest dla każdego, niezależnie od wieku, typu skóry. Świat naukowy marzy by tworzyć uniwersalne produkty i to udało się PHYTOMER!

Skuteczność kompleksu prebiotycznego zaowocowała jego wprowadzeniem do nowej receptury kremu Douceur Marine, który jest dedykowany skórom delikatnym, wrażliwym, nadreaktywnym. Pod koniec kwietnia zapraszamy na jego premierę.

W grupie produktów do ciała, doskonałym przykładem jest Celluli Attack, który zawiera aż 7 najlepszych innowacji PHYTOMER modelujących sylwetkę, z czego 5 jest opatentowanych.

Oczywiście, innowacyjność w wydaniu PHYTOMER to nie tylko składniki, receptury, to także hybrydowe funkcje kosmetyków. Zachęcam do wypróbowania np. Lotion Rosee Visage na bazie naturalnych wód, w tym z róży damasceńskiej. Na pierwszy rzut to tylko tonik. Ten ulubiony przez klientów lotion – sprzedaje się co 4 minuty na świecie – wypełnia wiele funkcji : służy demakijażowi twarzy, oczu i ust, łagodzi podrażnienia, redukuje dyskomfort na skórze, pielęgnuje skórę, a dzięki zapachowi odpręża umysł.

Świat naukowy śledzi i docenia dorobek naukowców PHYTOMER, hojnie nagradzając za innowacje. Wielokrotnie marka była laureatem europejskiej nagrody BSB Innovation Award za innowacyjność w naturalnej pielęgnacji, surowce kosmetyczne, koncepcję. Nagrodę otrzymała m.in. za:

  • Olejek z solirodu (Glassworth oil) – innowacyjność w nawilżaniu i odkrycie Aquaporyn 8 w keratynocytach naskórka i ich zaangażowanie w syntezę i przechowywanie mocznika
  • Uprawę czerwonej algi Jania Rubens w bioreaktorach i jej wykorzystanie w stymulację detoksykacji mitochondrialnej. Z tej algi pozyskuje się naturalną taurynę, szeroko, aktualnie wykorzystywaną przez inne marki.
  • Rozwój hodowli niebiesko-zielonej mikroalgi Phormidium Persicinum w bioreaktorach w celu ekstrakcji biopteryny, spowalniającej starzenie się skóry i jej rolę w stymulacji działania białka kurczliwego.
  • Stymulację syntezy najbardziej rozbudowanego system fotoochronnego: tioredoksyny.
  • ALPHA-SOFT, metodę progresywnej, kontrolowanej dyfuzji AHA do skóry.

Także rynek kosmetyczny, konsumenci na całym świecie, co roku typują kosmetyki PHYTOMER do swoich nagród, wyrażając w ten sposób zadowolenie z efektów, jakie zapewniają.

W jaki sposób powstają kolejne produkty marki? Obserwujecie rynek/firmy konkurencyjne, trendy w pielęgnacji skóry, czy idziecie po wyznaczonej przez siebie ścieżce?

Zdecydowanie, PHYTOMER kroczy własną ścieżką. Ma zdefiniowane kierunki swojego działania na wiele lat do przodu i to na pewno będzie: naturalna i morska pielęgnacja – tzw. niebieska biotechnologia – bezpieczeństwo i zdrowie skóry – produkcja aktywnych składników i kosmetyków – współpraca z profesjonalistami – ekologia i szacunek dla planety przede wszystkim, a hasłem przewodnim „natura to nowy luksus”.
Wg naukowców PHYTOMER, to w morzu tkwią inspiracje i tu jest największy potencjał aktywnych składników, z których zaledwie około 10% jest tylko przebadanych i opisanych. Przyszłością jest także morska biotechnologia, w której się specjalizuje. Hodowla alg, aktualnie zajmuje 1000 m² laboratorium – wkrótce ma się poszerzyć – i wielomilionowe nakłady dedykowane są wyłącznie temu kierunkowi.

Jedna z grup badawczych PHYTOMER już intensywnie pracuje na tematem mikrobioty skóry i wiążę z nim ogromne nadzieje na kolejne innowacje. Naukowcy uważają, że to jest początek nowej ery w pielęgnacji skóry.
Jak widać, aktualnie wiodące trendy krzyżują się z naszymi działaniami, w tym nowy związany z troską o ecosystem skóry. Dodam, że z dorobku PHYTOMER czerpią inne firmy i kupują aktywne składniki na potrzeby receptur swoich kosmetyków.

Czy możecie Państwo pochwalić się wynikami badań potwierdzających skuteczność produktów?

Wszystkie aktywne składniki i produkty finalne są badane i poddawane różnorodnym testom. To jest szereg działań w Centrum, ale też we współpracy z placówkami zewnętrznymi (szpitale, uczelnie itp.) w celu pomiaru tolerancji, aktywności i sposobu działania produktów. Badania na kulturach komórkowych. Testy po kątem ostrej toksyczności, fototoksyczności, hipoalergiczności, mutagenności… przy użyciu niektórych międzynarodowych modeli toksykologii. Badania kliniczne i testy konsumenckie. Regularne kontrole pod kątem zgodności z różnymi normami.

Od samego momentu odkrycia składnika aktywnego i wyprodukowania kosmetyku mija od 3-5 lat. Ostatnia faza to testy aplikacyjne. Dla pełnej transparentności prowadzone są w niezależnych laboratoriach z udziałem aparatury i oceną zarówno skuteczności, jak i przyjemności stosowania.
Testy kliniczne, przeprowadza się na panelu wolontariuszy w oparciu o ustalone kryteria: osoby w wieku 25-45 lat z dermatozami skóry jak zaczerwienienia, wrażliwość, skóry bardzo delikatne, atopowe. Osoby testujące muszą nakładać produkt 2 razy dziennie.

TWARZ
Komfortowy krem nawilżająco – odżywczy z algą Cyfolią
Odbudowa poziomu nawilżenia skóry już po 7 dniach

  • Doskonale nawilżona skóra: 91%
  • Skóra złagodzona: 90%
  • Udoskonalenie cery
  • Cera bardziej promienna: 72%
  • Cera wygląda na piękniejszą: 85%
  • Testowany dermatologicznie – Nie jest komedogenny – Nie jest aknegenny

*Wyniki testu satysfakcji dla 21 kobiet, stosowany dwa razy dziennie przez 28 dni.

CIAŁO
Celluli Attack Koncentrat na „uparty cellulit”. Optymalna skuteczność antycellulitowa

  • Mniej widoczny cellulit: 120%
  • Gładszy cellulit: 124%
  • Redukcja upartego tłuszczu: 100%
  • Redukcja grudkowatości skóry: 110%

* Indywidualna punktacja 56 kobiet – średnia wartość, ocena wyglądu skóry – aplikacja dwa razy dziennie przez 28 dni.

Czy marka dostępna jest wyłącznie w Europie czy można ją znaleźć na całym świecie?

To globalna marka. Eksport stanowi 75% udziału w jej obrotach. Pierwszym rynkiem zbytu, już w latach 80-tych, były USA i Japonia. Aktualnie, eksportuje do 80 krajów na wszystkich kontynentach. Kosmetyki i zabiegi PHYTOMER można spotkać w 10 000 punktach, w tym setkach prestiżowych hoteli-spa na całym świecie, np.: Four Seasons, Hyatt, Hilton, Sheraton, Kempinski, Le Méridien, Mariott, Ritz Carlton …

Jaki zabieg w gabinecie cieszy się największą popularnością wśród rodzimych klientów?

Oferta PHYTOMER obejmuje zabiegi i rytuały pielęgnacyjne zarówno do twarzy, jak i do ciała. Każda procedura zabiegowa obejmuje immersję morską, spersonalizowaną pielęgnację i masaż. Zależy nam, aby podczas zabiegu Klienci doświadczali samopoczucia jak podczas kąpieli w morzu i były równie rewitalizujące jak morska bryza, przywracająca skórze zdrowy blask. Wśród zabiegów do twarzy, które Klienci wybierają najchętniej jest flagowy Pionnier Treatment – przywracający młodość na obszarach: twarz – usta – dekolt. I ten zabieg gorąco rekomenduję. Jest to pielęgnacja skoncentrowana na wygładzaniu struktury skóry, głębokiej rewitalizacji z efektem młodzieńczego blasku. Oparta na wyjątkowych składnikach aktywnych jak morski cukier, woda morska, ekstrakty z alg i roślin z certyfikowanych plantacji, które zapewniają natychmiast widoczne rezultaty. Już sam moment rozpoczęcia procedury zabiegowej jest wyjątkowy, po relaksującym masażu pleców wzdłuż kręgosłupa aplikowana jest samorozgrzewająca się maska błotna. Etap ten potęguje uczucie wszechogarniającego relaksu, rozluźnia spięte mięśnie pleców, z czym tak często obecnie się spotykamy wśród Klientów, chociażby z uwagi na ilość godzin pracy w trybie home office. Firmowy masaż twarzy, szyi, dekoltu został opracowany przez francuskiego osteopatę i wykorzystuje zaawansowane techniki manualne. Ten zabieg to 75 minut efektywnej pielęgnacji odmładzającej i relaksacji…

A jaki Państwo zaproponowaliby nam zabieg w celu poprawy kondycji skóry?

Bez szczegółowego wywiadu i oceny stanu skóry, trudno jest rekomendować ten najwłaściwszy, spersonalizowany zabieg. Mogę potwierdzić, że wszystkie zabiegi przynoszą efektywne rezultaty już po pierwszej wizycie. Bardzo kompleksowym zabiegiem twarzy jest 60-minutowy OLIGOFORCE LUMINATION, który błyskawicznie wzmocni kondycję skóry, ujednolici cerę z korektą zmarszczek i przebarwień. W zabiegu wykorzystujemy m.in. 20% piling kwasowy (kw. glikolowy, mlekowy, cytrynowy) i łagodzącą maskę w płacie bogatą w OLIGOMER®, legendarny składnik marki owiany tajemnicą, który zasila skórę bogactwem minerałów i pierwiastków śladowych. Efekt końcowy to wygładzona, nawilżona, rozświetlona i pięknie pachnąca skóra. Również ta procedura zabiegowa obejmuje manualny masaż twarzy, aby wzmocnić pielęgnację i uzyskać efekt optymalnego odprężenia.


Wywiad przeprowadził: Dominik Kłudkiewicz
Odpowiadała: Dorota Wojciechowska, szkoleniowiec i opiekun marki Phytomer. Dyplomowany kosmetolog oraz mgr biologii. Absolwentka Wyższej Szkoły Zawodowej Pielęgnacji Zdrowia i Urody w Poznaniu oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.